Szukaj produktów
Produkty wg kategorii
Matematyka - Liczmany - kółeczka
Liczmany - kółeczka
Cena:
105,00 zł brutto
Kup teraz »
105,00 zł brutto
Opis produktu: Matematyka - Liczmany - kółeczka
Liczmany - kółeczkaW skrócie o tym , jak rozwijać u dzieci umiejętność liczenia?Dorośli uważają, że trudność liczenia wzrasta wraz z liczbą liczonych obiektów, które trzeba policzyć. Są też przekonani, że liczyć mogą starsze dzieci, na przykład od piątego roku życia. Dlatego zdarza się , że ograniczają zwłaszcza młodszym przedszkolakom , zakres liczenia często do dwóch , trzech elementów. Ograniczenia te niestety obracają się przeciwko dziecku. Nie sposób nauczyć dzieci liczenia , jeżeli ma się do czynienia ze zbyt małą liczbą elementów. Liczenie bazuje na wychwytywaniu regularności a przy małej liczebności jest to niemożliwe. Podczas liczenia dziecko korzysta z gestu wskazywania , dzięki któremu wydobywa obiekt z otoczenia i łączy go z nazwą liczebnika . W miarę ćwiczeń w rytmicznym wskazywaniu przedmiotów i oznaczaniu ich słowami do liczenia , dziecko dąży do precyzji i zaczyna przestrzega zasady : jeden do jednego ( jeden gest, jeden obiekt, jeden liczebnik). Stosunkowo późno orientuje się , że ostatni liczebnik ma dwa znaczenia a więc dotyczy ostatniego liczonego obiektu i określa, ile razem jest wszystkich przedmiotów. Równie późno dziecko zaczyna rozumieć, że liczone obiekty ułożone w szeregu można liczyć od początku do końca , od końca do początku oraz od dowolnego miejsca. Gdy jednak opanuje te prawidłowości , liczy wszystko dookoła siebie i zaczyna także dostrzegać błędne liczenie od poprawnego.Pomoce do liczeniaLiczyć można wszystko: kasztany, żołędzie, fasolę Jaś, kamyczki, listki, klocki, nakrętki po wodzie mineralnej, guziki a także patyczki i kółeczka. Pamiętać należy o tym , żeby dziecko sprawnie liczyło i w szerokim zakresie musi mieć dużo rzeczy do liczenia. Zabawy sytuacje zadaniowe sprzyjające doskonaleniu umiejętności liczenia1.Ile jest ( kółeczek , patyczków)?Dorosły układa przed dzieckiem 16 kółeczek, pokazuje je dziecku i proponuje : Policz je szybko. Dziecko liczy tak , jak umie a dorosły cichutko podpowiada liczebniki. Po policzeniu dorosły pokazuje kółeczka i pyta : Ile jest kółeczek?. Dziecko ma podać ich liczbę.Celem tej zabawy jest sprawdzenie zakresu dziecięcego liczenia i czy dziecko wie, że ostatni wymieniony liczebnik oznacza także liczbę policzonych obiektów. Jest to także okazja do rozszerzania zakresu liczenia i korzystania z podpowiadanych liczebników.2. Słuchaj , policz , ułóżDorosły stuka regularnie w bębenek. Dzieci liczą usłyszane uderzenia ( głośno, szeptem lub w ? myśli?) a potem układają przed sobą tyle kółeczek , ile usłyszały dźwięków . Na zakończenie liczą kółeczka i stwierdzają np. jest dziewięć.Celem tej zabawy jest ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi na liczeniu i ustalaniu wyniku liczenia tego, czego już nie ma . Po ułożeniu odpowiedniej liczby kółeczek lub patyczków jeszcze raz mają okazję do ich przeliczenia.3. Ile kółeczek ( patyczków ) jest w pudełkuZabawę można zrealizować w parach; jedno dziecko z pary wkłada do zamykanego pudełka po jednym kółeczku ( patyczku) i głośno liczy . Zamyka pudełko i stwierdza: Tam jest ?.. kółeczek ( patyczków) . Drugie dziecko sprawdza, czy tak jest rzeczywiście. Wysypuje kółeczka ( patyczki ) , liczy je i na koniec stwierdza: Tak, jest ?.. kółeczek ( patyczków).Celem tej zabawy jest dostrzeganie, że , że ostatni wymieniony liczebnik określa także liczbę policzonych obiektów.4. Pokaż ósme, dziewiąte ??? czternaste kółeczko ( patyczek )Dzieci układają przed sobą w szeregu kółeczka ( patyczki) . Dorosły wymienia np. liczbę trzy , a dzieci odszukują właściwe kółeczko, pokazują je palcem. Następnie mogą liczyć dalej od trzech a więc cztery, pięć , sześć itd. lub odpowiedzieć na pytanie: Które kółeczko ( patyczek ) pokazałeś?Celem tej zabawy jest rozszerzanie zakresu dziecięcego liczenia na miarę możliwości każdego dziecka a także praktyczne posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.5. Połóż tyle kółeczek ( patyczków ) , ile jest stron w książceDzieci oglądają książeczki ( każde swoją) i ustalają : To jest okładka, to strona tytułowa, a to kolejne kartki , które mają numerowane strony. Następnie odszukują stronę podaną przez dorosłego ( odpoznają numer strony lub liczą przewracając kolejne kartki ) a następnie układają tyle kółeczek ( patyczków ) , ile wskazuje numer strony . Jest to też okazja do liczenia stron w książce wspakCelem tej zabawy jest doskonalenie umiejętności liczenia do przodu i wspak a także nabywanie sprawności manualnej przy przewracaniu stron w książce. Dodatkowo dla dzieci, które odczytują wartości liczbowe utrwalanie znajomości liczb. 6. Liczenie kółeczek ( patyczków) wspakDzieci liczą pokazując ułożone przez siebie w szeregu kółeczka ( patyczki) . Następnie odszukują podane przez dorosłego dziesiąte kółeczko ( patyczek) i liczą wspak : dziewięć, osiem , siedem, sześć, pięć, cztery, trzy , dwa , jeden.Celem tej zabawy jest nie tylko doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości każdego dziecka ale także liczenie wspak .7. Czy kółeczek jest nadal tyle samo?Każde dziecko na tacy ma kilkanaście kółeczek . Ustawia je w szeregu , liczy stwierdza : Mam ??.kółek. Następnie układa kółka w dwuszeregu , w okrąg, w piramidę i ponownie w szereg . Po każdej zmianie ułożenia kółek zastanawia się, czy nadal jest ich tyle, co było na początku. Jeżeli dziecko chce może je liczyć po każdej zmianie .Celem tej zabawy jest nabywanie doświadczeń w ustalaniu liczby elementów w zbiorze i przekonania, że zmiana ich układu nie ma wpływu na liczebność. 8. Czy tu i tu jest tyle samo?Dziecko na tacy ma kilkanaście kółeczek i patyczków . Dorosły proponuje : Sprawdź , czy kółeczek i patyczków jest tyle samo, czy nie. Jeżeli dziecko chce liczyć to dobrze. Potem dorosły mówi : Sprawdź, czy się nie pomyliłeś. Połóż na każdym kółeczku patyczek . Gdy dziecko to wykona, dorosły stwierdza : Możesz liczyć i możesz ustawiać w pary.Celem tej zabawy jest nabranie wprawy w ustalaniu równoliczności przez tworzenie par po jednym elemencie z porównywanych zbiorów.Uwaga! Podobnych zabaw należy zorganizować dzieciom wiele dbając o to, aby zbiory były zarówno równoliczne ( po tyle samo) , jak i różnoliczne. W przypadku zbiorów różnolicznych po ustawieniu w pary ( biorąc po jednym elemencie z każdego zbioru ) należy dziecko spytać: Czego jest więcej np. kółeczek, czy patyczków ? Czego jest mniej np. patyczków, czy kółeczek?, O ile jest więcej np. kółeczek od patyczków ? , O ile jest mniej patyczków od kółeczek?Celem tego typu zabaw jest badanie równoliczności ( różnoliczności) poprzez ustawianie w pary i ustalanie : czego jest więcej , czego mniej i o ile więcej ,o ile mniej.9. Dodawanie poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich.Dziecko ma przed sobą kółeczka ( patyczki). Dorosły mówi: Masz pięć kółeczek , dodaj cztery. Policz, ile masz razem. Dziecko liczy dosuwa, dokłada kilka, potem liczy wszystkie razem i stwierdza : Miałem ?.. dodałem ?.. i mam razem ?.. kółeczek ( patyczków) .Celem zabawy jest lepsze rozumienie sensu dodawania poprzez nabywanie doświadczeń w wyznaczaniu sumy ( dodawanie) 10.Odejmowanie poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich.Dziecko ma przed sobą kółeczka ( patyczki). Dorosły mówi: Masz dziewięć kółeczek ( patyczków ), odejmij pięć. Policz, ile zostało. Dziecko liczy, odejmuje ( odsuwa, zabiera) kilka, potem liczy pozostałe i stwierdza: Miałem?.., odjąłem?.., zostało mi ?.. kółeczek ( patyczków)Celem zabawy jest nakłanianie dzieci do liczenia i stwarzanie możliwości do wyznaczania różnicy ( odejmowanie)11. Ile jest kółeczek (patyczków) w pudełku?Zaproponowane zabawy należy realizować w parach : dziecko z dzieckiem lub dorosły z dzieckiem.DodawanieDziecko wkłada do pudełka np. 6 kółeczek ( patyczków), dokłada cztery kółeczka ( patyczki) . Na koniec pokazuje na palcach, ile kółeczek ( patyczków) jest w pudełku.Celem zabawy jest doskonalenie umiejętności wyznaczania sumy wraz z pokazywaniem wyniku na palcach.OdejmowanieDziecko wkłada do pudełka np. 8 kółeczek , zabiera cztery kółeczka. Na koniec pokazuje na palcach, ile kółeczek ( patyczków) zostało w pudełku.Celem zabawy jest doskonalenie umiejętności wyznaczania różnicy wraz z pokazywaniem wyniku na palcach. 12. Rozdawanie , rozdzielanie po jednym lub po kilkaRozdzielanieDziecko ma np. 12 kółeczek ( patyczków) rozdzielić na 4 kupki tak, aby w każdej było po tyle samo kółeczek ( patyczków)RozdawanieDziecko ma rozdać np. 3 kolegom 15 kółeczek ( patyczków), dbając o to ,aby każdy miał po tyle samo.Celem tych zabaw jest dostarczenie doświadczeń w rozdawaniu, rozdzielaniu najpierw po jednym przedmiocie a potem kiedy nabiorą wprawy będą rozdawały , rozdzielały po kilka. Kółeczka i patyczki można wykorzystywać jako liczmany do układania i rozwiązywania zadań z treścią oraz jako pionki (żetony) do gier. ZAWARTOŚĆ:? 300 szt. kółeczek o średnicy 20 mm? całość umieszczona w lnianym woreczku? instrukcja w języku polskimCertyfikat:Produkt posiada znak bezpieczeństwa CE.Surowce używane do ich produkcji posiadają wymagane atesty i spełniają wymogi określone przez Unię Europejską w dyrektywie EN 71.1, EN 71.2, EN 71.3Odpowiednie dlaWiek: 0d 3 lat |
Podobne do: Matematyka - Liczmany - kółeczka
Head First. Statystyka. Edycja Polska |
Galeria wielościanów |
Statystyka dla studentów z programem STAT_STUD 1,0 z płytą CD |
Operacyjne planowanie finansowe ujęcie praktyczne |