Pasaż - promocje
 
Pasaż  »  Książki  »  Nauka i technika  »  Matematyka  »  Liczmany - kółeczka
Szukaj produktów
Produkty wg kategorii

Matematyka - Liczmany - kółeczka
Liczmany - kółeczka

Liczmany - kółeczka

Cena:
105,00 zł brutto
Kup teraz »

Opis produktu: Matematyka - Liczmany - kółeczka
Liczmany - kółeczkaW  skrócie o   tym , jak rozwijać u dzieci umiejętność liczenia?Dorośli  uważają, że trudność liczenia wzrasta wraz z liczbą liczonych obiektów, które trzeba policzyć. Są też przekonani, że liczyć mogą starsze dzieci, na przykład od piątego roku życia. Dlatego zdarza się , że ograniczają zwłaszcza młodszym przedszkolakom ,  zakres liczenia często do dwóch  , trzech elementów. Ograniczenia te niestety obracają się przeciwko dziecku. Nie sposób nauczyć dzieci liczenia , jeżeli ma się do czynienia ze zbyt małą liczbą elementów. Liczenie bazuje na wychwytywaniu regularności  a przy małej liczebności jest to niemożliwe. Podczas liczenia dziecko korzysta z gestu wskazywania , dzięki któremu  wydobywa obiekt z otoczenia i  łączy go z nazwą liczebnika . W miarę ćwiczeń  w rytmicznym wskazywaniu przedmiotów i oznaczaniu ich słowami do liczenia , dziecko dąży do precyzji i zaczyna przestrzega zasady : jeden do jednego ( jeden gest, jeden obiekt, jeden liczebnik). Stosunkowo późno  orientuje się , że ostatni liczebnik ma dwa znaczenia a więc dotyczy ostatniego liczonego obiektu i określa, ile razem jest  wszystkich przedmiotów. Równie późno dziecko zaczyna rozumieć, że liczone obiekty ułożone w szeregu można liczyć od początku do końca ,  od końca do początku oraz  od dowolnego miejsca.  Gdy jednak  opanuje te prawidłowości ,  liczy wszystko dookoła siebie  i  zaczyna także dostrzegać  błędne liczenie od poprawnego.Pomoce do liczeniaLiczyć można wszystko:  kasztany, żołędzie, fasolę Jaś, kamyczki, listki, klocki, nakrętki po wodzie mineralnej, guziki  a także patyczki i  kółeczka. Pamiętać należy o tym , żeby dziecko sprawnie liczyło  i  w szerokim zakresie musi mieć dużo rzeczy do liczenia. Zabawy  sytuacje zadaniowe sprzyjające doskonaleniu umiejętności liczenia1.Ile jest ( kółeczek , patyczków)?Dorosły układa przed dzieckiem 16 kółeczek, pokazuje je dziecku i proponuje : Policz je szybko. Dziecko liczy tak , jak umie  a dorosły cichutko  podpowiada liczebniki. Po policzeniu dorosły pokazuje kółeczka i pyta : Ile jest kółeczek?. Dziecko ma podać ich liczbę.Celem tej  zabawy jest  sprawdzenie zakresu  dziecięcego liczenia i  czy dziecko wie, że ostatni  wymieniony liczebnik oznacza także liczbę policzonych  obiektów.  Jest to także okazja do  rozszerzania zakresu liczenia i korzystania z podpowiadanych  liczebników.2. Słuchaj , policz , ułóżDorosły stuka  regularnie w bębenek. Dzieci liczą usłyszane uderzenia ( głośno, szeptem  lub w ? myśli?)  a potem  układają przed sobą tyle kółeczek , ile usłyszały dźwięków . Na zakończenie  liczą kółeczka i  stwierdzają np. jest  dziewięć.Celem tej zabawy jest  ćwiczenie umiejętności  skupiania uwagi na liczeniu i ustalaniu wyniku liczenia tego, czego już nie ma . Po ułożeniu odpowiedniej liczby kółeczek lub patyczków jeszcze raz mają okazję do ich  przeliczenia.3. Ile kółeczek ( patyczków ) jest w pudełkuZabawę można zrealizować w parach; jedno dziecko z pary wkłada do zamykanego pudełka  po jednym kółeczku ( patyczku) i głośno liczy . Zamyka pudełko i stwierdza: Tam jest ?.. kółeczek ( patyczków) . Drugie dziecko sprawdza, czy tak jest rzeczywiście. Wysypuje kółeczka  ( patyczki ) , liczy je i  na koniec stwierdza: Tak, jest ?.. kółeczek ( patyczków).Celem tej zabawy jest  dostrzeganie, że , że ostatni wymieniony liczebnik  określa także liczbę policzonych obiektów.4. Pokaż ósme, dziewiąte ??? czternaste kółeczko ( patyczek )Dzieci układają przed sobą  w szeregu kółeczka ( patyczki)  . Dorosły wymienia np. liczbę trzy  , a dzieci odszukują  właściwe kółeczko,  pokazują je palcem. Następnie mogą liczyć dalej od trzech a więc cztery, pięć , sześć itd. lub odpowiedzieć na pytanie: Które kółeczko ( patyczek ) pokazałeś?Celem tej zabawy jest rozszerzanie zakresu dziecięcego liczenia na miarę możliwości każdego dziecka a także praktyczne posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.5. Połóż tyle kółeczek  ( patyczków ) , ile jest stron w książceDzieci oglądają  książeczki ( każde swoją)  i ustalają : To jest okładka, to strona tytułowa, a to kolejne kartki , które mają numerowane strony.  Następnie odszukują stronę podaną przez  dorosłego  ( odpoznają numer strony  lub liczą przewracając kolejne kartki  ) a  następnie układają tyle kółeczek ( patyczków ) , ile wskazuje numer strony . Jest to też okazja do liczenia stron w książce wspakCelem tej zabawy jest  doskonalenie umiejętności  liczenia do przodu i wspak a także nabywanie  sprawności manualnej przy przewracaniu stron w książce.  Dodatkowo dla dzieci, które odczytują wartości liczbowe utrwalanie znajomości liczb. 6. Liczenie kółeczek ( patyczków) wspakDzieci  liczą pokazując  ułożone przez siebie w szeregu kółeczka ( patyczki) . Następnie odszukują podane  przez dorosłego dziesiąte kółeczko ( patyczek) i liczą wspak : dziewięć, osiem , siedem, sześć, pięć, cztery, trzy , dwa , jeden.Celem tej zabawy jest nie tylko doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości każdego dziecka ale także  liczenie wspak .7. Czy kółeczek  jest nadal tyle samo?Każde dziecko na tacy ma kilkanaście kółeczek . Ustawia je  w szeregu , liczy  stwierdza : Mam ??.kółek. Następnie układa kółka w dwuszeregu , w okrąg, w piramidę i ponownie w szereg . Po każdej zmianie ułożenia kółek zastanawia się, czy nadal jest ich tyle, co było na początku. Jeżeli dziecko chce może je liczyć po każdej zmianie .Celem tej zabawy jest nabywanie doświadczeń w ustalaniu liczby elementów w zbiorze i przekonania,  że zmiana ich układu nie ma wpływu na liczebność. 8. Czy tu i tu jest tyle samo?Dziecko na tacy ma kilkanaście kółeczek i patyczków . Dorosły proponuje : Sprawdź , czy kółeczek i patyczków jest tyle samo, czy nie. Jeżeli dziecko chce liczyć  to dobrze. Potem  dorosły mówi : Sprawdź, czy się nie pomyliłeś. Połóż na każdym kółeczku patyczek . Gdy dziecko to wykona, dorosły stwierdza : Możesz liczyć i możesz ustawiać w pary.Celem tej zabawy jest  nabranie wprawy w ustalaniu równoliczności  przez  tworzenie par po jednym elemencie z porównywanych zbiorów.Uwaga! Podobnych zabaw należy zorganizować dzieciom wiele dbając o to, aby zbiory były zarówno równoliczne  ( po tyle samo) , jak i różnoliczne. W przypadku zbiorów różnolicznych  po ustawieniu w pary ( biorąc po jednym elemencie z każdego zbioru ) należy dziecko spytać: Czego jest więcej np.  kółeczek, czy patyczków ?  Czego jest mniej  np. patyczków, czy kółeczek?, O ile jest więcej np. kółeczek od patyczków ? , O ile  jest mniej  patyczków  od kółeczek?Celem tego typu zabaw jest badanie równoliczności ( różnoliczności) poprzez ustawianie w pary i ustalanie : czego jest więcej , czego mniej i o ile więcej  ,o ile mniej.9. Dodawanie  poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich.Dziecko  ma przed sobą kółeczka ( patyczki). Dorosły mówi: Masz pięć kółeczek , dodaj cztery. Policz, ile masz razem. Dziecko liczy  dosuwa, dokłada kilka, potem liczy wszystkie razem i stwierdza : Miałem ?.. dodałem ?.. i mam razem ?.. kółeczek ( patyczków) .Celem zabawy jest lepsze  rozumienie sensu dodawania poprzez  nabywanie doświadczeń w wyznaczaniu sumy ( dodawanie) 10.Odejmowanie  poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich.Dziecko  ma przed sobą kółeczka ( patyczki). Dorosły mówi:  Masz dziewięć kółeczek ( patyczków ), odejmij pięć. Policz, ile zostało. Dziecko liczy, odejmuje ( odsuwa, zabiera) kilka, potem liczy pozostałe i stwierdza: Miałem?.., odjąłem?.., zostało mi ?.. kółeczek ( patyczków)Celem  zabawy jest nakłanianie dzieci do liczenia i stwarzanie możliwości do wyznaczania różnicy ( odejmowanie)11. Ile jest kółeczek (patyczków)  w pudełku?Zaproponowane zabawy należy realizować  w parach : dziecko z dzieckiem lub dorosły z dzieckiem.DodawanieDziecko wkłada do pudełka  np. 6 kółeczek ( patyczków), dokłada cztery kółeczka ( patyczki) . Na koniec pokazuje  na palcach, ile kółeczek  ( patyczków) jest w pudełku.Celem zabawy jest doskonalenie umiejętności wyznaczania sumy wraz z pokazywaniem wyniku na palcach.OdejmowanieDziecko wkłada do pudełka np. 8 kółeczek , zabiera cztery kółeczka. Na koniec pokazuje  na palcach, ile kółeczek  ( patyczków)  zostało w pudełku.Celem zabawy jest doskonalenie umiejętności wyznaczania różnicy wraz z pokazywaniem wyniku na palcach. 12. Rozdawanie , rozdzielanie po jednym lub po kilkaRozdzielanieDziecko ma np. 12 kółeczek ( patyczków) rozdzielić na 4 kupki tak, aby w każdej było po tyle samo kółeczek ( patyczków)RozdawanieDziecko ma rozdać np. 3 kolegom 15 kółeczek ( patyczków), dbając o to ,aby każdy miał po tyle samo.Celem  tych zabaw jest dostarczenie doświadczeń w rozdawaniu, rozdzielaniu  najpierw po jednym  przedmiocie a potem  kiedy nabiorą wprawy  będą rozdawały , rozdzielały po kilka. Kółeczka i patyczki można wykorzystywać jako liczmany do układania i rozwiązywania zadań z treścią oraz jako pionki  (żetony)   do gier. ZAWARTOŚĆ:? 300 szt. kółeczek o średnicy 20 mm? całość umieszczona w lnianym woreczku? instrukcja w języku polskimCertyfikat:Produkt posiada znak bezpieczeństwa CE.Surowce używane do ich produkcji posiadają wymagane atesty i spełniają wymogi określone przez Unię Europejską w dyrektywie EN 71.1, EN 71.2, EN 71.3Odpowiednie dlaWiek:     0d 3 lat
Podobne do: Matematyka - Liczmany - kółeczka
Head First. Statystyka. Edycja Polska
Galeria wielościanów
Statystyka dla studentów z programem STAT_STUD 1,0 z płytą CD
Operacyjne planowanie finansowe ujęcie praktyczne