Pasaż - promocje
 
Pasaż  »  Książki  »  Nauki humanistyczne  »  Humanistyka  »  Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej
Szukaj produktów
Produkty wg kategorii

Humanistyka - Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej
Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej

Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej

Cena:
32,00 zł brutto
Kup teraz »

Opis produktu: Humanistyka - Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej
Tytuł książki wskazuje na rolę ucznia w procesie świadomego odbioru przekazów obrazowych i słowno-obrazowych. Opisane kierunki pracy dydaktycznej nie są ograniczone do ram przedmiotu język polski, a przedstawiony materiał wykracza poza jego granice. Wiele uwagi autorka poświęca przekazom obrazowym i słowno-obrazowym w podręcznikach do kształcenia literackiego i na lekcjach języka polskiego. Rozdział Słowo i obraz w podręcznikach szkolnych do kształcenia literackiego zawiera analizę dwóch projektów podręczników To lubię! oraz Przeszłość to dziś. Drugi podręcznik jest ukazany jako rozwiązanie edytorskie odwołujące się do obrazu w celach motywacyjnych. Kolejne rozdziały książki: Symbolika gestów i znaków; Ilustracja książkowa; Historyjka obrazkowa i komiks; Fenomen fotografii -zawierają omówienie różnych tekstów kultury popularnej i wysokoartystycznej, które dobrane zostały ze względu na swoje szczególne walory w kształtowaniu sprawności odbioru przekazów obrazowych i słowno-obrazowych. Spis treści: Wprowadzenie Część I. Rozpoznania 1. Miejsce przekazów obrazowych i słowno - obrazowych w kulturze symbolicznej 2. Obraz i słowo w tradycji współczesnej dydaktyki polonistycznej 3. Obraz i słowo w podręczniku szkolnym Część II. W stronę praktyki 4. Edukacja wizualna. Założenia. Projekt 5. Edukacja wizualne na lekcjach języka polskiego 5.1. Symbolika gestów, przedmiotów i znaków. Od informacji do symbolizacji 5.2. Ilustracja książkowa jako wprowadzenie do przekazu werbalno - ikonicznego 5.3. Historyjka obrazkowa i komiks jako wprowadzenie do narracji intermedialnej 5.4. Od poezji wizualnej do hipertekstu. Rola sława i obrazu w społeczeństwie cyfrowym 5.5. Fenomen fotografii. Od zdjęcia w albumie rodzinnym do fotografii prasowej 5.6. Teksty i obrazy. Rola relacji utwór literacki - dzieło sztuki w edukacji wizualnej na lekcjach ęzyka polskiego Podsumowanie Bibliografia Indeks osobowy Seeing - underand. Teaching of Polish laguage and culture facing visual education (Summary)
Podobne do: Humanistyka - Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej
Aby podnieść różę
Krótki zarys historii tańca i baletu + PREZENT + ZAKŁADKA
The thief of time
Patologie wśród dzieci i młodzieşy. Leczenie i profilaktyka